Greseli de marketing : Sa nu ai ceva UNIC

Ai o firma care produce….sa zicem..scobitori de fildes. Ce te diferentiaza pe tine de restul firmelor care produc scobitori? Ce ai tu si n-au ei? Prin ce sunt super speciale produsele sau serviciile tale?

Care e lucrul ala pe care tu il oferi mai bine decat oricine altcineva pe piata?

In marketing lucrul care te face unic si te diferentiaza de competitori se numeste USP (unique sales point) sau (unique sales proposition) . Nu fa greseala sa nu iti dezvolti USP-ul tau chiar acum…indiferent ce vinzi sau produci.

USP-ul tau poate fi faptul ca ai numai produse de 5 stele, ca ai produsele cele mai ieftine, ca oferi cel mai bun suport tehnic, sau ai perioada cea mai mare de garantie. Indiferent ce e..daca nu-l comunici clientilor tai…pierzi o multime de bani.
USP-ul te face unic fata de ceilalti de pe piata si este esenta afacerii tale. Pune-ti intrebarea urmatoare acum:

De ce ar cumpara cineva de la tine si nu de la competitie? Pentru ca….
…………………………………………..

Exemple de USP (de multe ori este acelasi cu sloganul) :

Head & Shoulders: “impotriva matretii”
Wal-Mart: “numai preturi mici”
Ikea: “Affordable solutions for better living”

Ce alte exemple de USP stiti?

5 thoughts on “Greseli de marketing : Sa nu ai ceva UNIC”

  1. La Ikea USP-ul e cum e dar la Wal-Mart este foarte prost ales fiindca pretul mic nu este un punct de diferentiere pentru ca orice firma poate sa ajunga la aceeasi caracteristica “unica” cu a ta in 24 de ore. Trebuie sa iti alegi ceva ce concurenta nu poate atinge atat de repede. Ceva care sa fie intr-adevar unic.

  2. La Wal-Mart abia acum a aparut problema asta cu preturile. Au ajuns sa aiba stocuri pentru 6 luni sau chiar un an si sa nu mai poata scapa de ele cu toate preturile lor mici

    Insa initial strategia lor a fost castigatoare si de-asta au si ajuns cel mai mare retailer mondial. Vremurile se schimba insa si sunt curios daca vor renunta la filozifia lor legendara pentru a salva compania

  3. Cred ca sunt indreptatit sa raspund aici…

    Inainte sa spun cateva USP, o sa vorbesc putin de Wal-Mart.
    Am facut un studiu, despre compania asta.

    La ei nu era ideea de preturi mari… ci de relatia cu clientul.

    De multe ori erau trimisi oameni, ca si cumparatori, ca sa vada cum se poarta angajatii cu ei.

    Apoi raportau sefului. Wal-Mart (era cel putin, acum nu mai stiu) ca o secta. Nu era un loc de munca. Era un mod de viata.

    Acum, vorbind de USP-uri:

    Intradevar, perioada de plata, preturile mici, viteza livrarii, etc sunt niste USP-uri bune.

    Dar, cele mai bune USP-uri sunt urmatoarele:

    – Corectitudinea fata de client.

    Cea mai buna reclama este cea orala. Vine un client la tine, cumpara mult (eventual ii dai si un discount fiindca a luat mult), vede ca esti corect, sincer, nu incerci sa ii iei banii. Ci incerci sa incepi o afacere.

    – Ideea nu este sa faci bani. Ideea este sa ajuti oamenii.

    Multi se concentreaza sa scoata cat mai mult profit, si uita de ce conteaza cu adevarat. AFACERILE.

    O afacere este un schimb intre doua parti, din care au amanoua de castigat.

    Daca vrei sa faci cat mai mult profit, incepi sa neglijezi calitatea produselor, serviciilor, relatiile angajat-client, preturile, etc.

    Commentul asta devine destul de lung… dar merita. Citeste in continuare.

    O anumita companie, nu conteaza care, abia incepuse.
    Avea un restaurant pe autostrada.

    Mergea bine. Si-a facut motel…

    A inceput lantul de succese. Inca unul… inca unul… inca unul…

    Au ajuns in cativa ani sa fie cel mai prosper lant de magazine pe langa autostrazi.

    Dar, s-a intamplat inevitabilul.

    Proprietarul a imbatranit… a vrut sa se retraga.
    Asa ca, l-a pus pe fiul sau, sa conduca compania.

    Fiul a inceput sa ia masa in restaurante fitzoase din New York. A lasat compania pe mana angajatilor.

    Ii pasa doar de profitul pe care il scotea. Nu conta cel mai important element. Clientul.

    Cu timpul, profitul a coborat. A fost doborat de concurenta.
    Dupa cativa ani, a fost cumparat de o companie rivala.

    Cat de trist… dar aceasta este povestea.

  4. USP comunica succint si puternic rezolvarea unei nevoi a grupului-tinta, si este intr-adevar compactat in slogan, pentru a ajunge cat mai rapid si mai des in piata.

    Nevoie – trebuie sa expediez rapid un colet
    USP – “When it absolutely, positively has to be there overnight.” (Federal Express)

    Nevoie – familie infometata, parinti prea obositi sa gateasca
    USP – “Pizza delivered in 30 minutes or it’s free.” (Dominos Pizza) – un USP ce valoreaza 1 bilion de $ pt ei

    Nevoie – oamenilor nu le place sa mearga la dentist datorita durerii si asteptarii lungi
    USP – “We guarantee that you will have a comfortable experience and never have to wait more than 15 minutes” or you will receive a free exam.”

Comments are closed.