Relatii Publice sau Manipulare?

Am primit de la Mihai un link catre un articol “mind-blowing” despre manipularea maselor si ce a ajuns domeniul relatiilor publice acum datorita fondatorului ei “Edward Bernays“, nepotul lui Sigmund Freud

Puteti vedea in clipul urmator un exemplu din anii 1929 in care Bernays a creat o campanie menita sa faca femeile sa fumeze mai mult. A reusit asta asociind tigarile cu ideea de “torte ale libertatii” si cu faptul ca femeile care fumeaza sunt mai puternice, sunt ca barbatii

Acum toti cei care lucreaza in advertising, marketing, sales, relatii publice stiu ca trebuie sa influentezi la nivel emotional clientul sau consumatorul pentru a-l determina sa ia o decizie. Bernays a fost cel care a sustinut si a crescut aceasta idee.

In 2002 BBC a difuzat un intreg documentar care merita vazut pana la capat despre manipularea maselor si influenta relatiilor publice in acest domeniu. Il puteti vedea aici :”the Century of the Self

3 thoughts on “Relatii Publice sau Manipulare?”

  1. Ce a facut tipul se tot discuta si e dat ca exemplu in campaniile de PR. Ceea ce nu prea se spune insa este faptul ca ajuns mai spre sfarsitul vietii el zice ca unul dintre lucrurile pe care le regreta cel mai mult este exact faptul ca acea campanie geniala i-a reusit.

    A contribuit astfel la moartea a mii de oameni.

  2. Da. Cazul cu Tigarile nu e unul singular si in documentar sunt mult mai multe exemple.

    Intrebarea este: cat din ceea ce vrem in acest moment este rezultatul manipularii prin PR?

  3. e profunda cartea plina de intelesuri ascunse,un perfect mesaj subliminal care ne transforma in viitorii robotei ai noiii ordini modiale.congratulations

Comments are closed.