Politica de ieri si cea de astazi

E la fel de lipsita de credibilitate. La fel de prafuita. Creativitatea este un domeniu necunoscut oamenilor politici din Romania. Si ceea ce este si mai grav, chiar si celor din echipa lor de campanie.

Un zambet fortat sau o figura intentionat grava si cu un deget care arata spre nicaieri. Acesta este afisul standard ce ne asalteaza in aceasta luna. Noutati in materie de slogan? Penibilitatea este la ea acasa! In Bacau, PRM-ul este reprezentat in cursa pentru primarie de catre o doamna. Care este mesajul campaniei sale? “Incearca si c-o femeie”! Oare ce au dorit sa transmita consilierii sai, teoretic specializati pe Marketing politic? Ca pana acum locuitorii acestui oras au fost homosexuali sau zoofili?!

La mine, in Focsani PDL-ul imi arunca pe sub usa un pliant(oare astia au auzit de Permission Marketing?!)  cu un individ care bineinteles isi indreapta degetul spre mine si rosteste cu pieptul umflat: “Stiu ca te-ai saturat. Voteaza schimbarea.”! Asta nici de gluma nu mai e buna!

Din 89 si pana azi, romanii au tot votat schimbari. Au crezut in cei care i-au salutat cu “sa traiti bine”. Sau au privit ore in sir la televizor orori cu “matusa Tamara” si politicieni care atacau dreptul nostru la libera exprimare! Au vazut cum apar peste noapte partide din banii celor care fac schimburi de teren cu statul. Au platit pe benzina mai mult decat ungurii sau austriecii si au privit neputinciosi factura de plata de la intretinere.

Intr-o tara in care prezenta la vot este de maxim 30% si in care presedintele isi permite sa ne urecheze pentru ca nu am mers la urne, de parca ar avea dreptul sa vorbeasca cu cetatenii la fel cum vorbeste cu fiica sa cea emotiva in fata presei, Marketingul Politic este un domeniu total necunoscut.

Imi si imaginez vreo 3 flacai cum pun de-un “haideti ba sa facem un brainstorming”. Parca simt deja miros de creier ars! “Sexul vinde, voi stiati? Va spun eu! Zicem ceva de asta, facem o aluzie si ii dam gata pe ailalti! Va zic eu ba!”

Oare s-a gandit cineva la faptul ca o lupta electorala poate fi castigata prin masura si bun simt? Ce as face eu daca as fi in echipa de campanie a vreunui politician? Cum vad eu Marketingul Politic si ce solutii propun?

Cred intr-un discurs coerent. Fara balbe. Fara citit de pe foaie. Cred foarte mult in oratorie(atentie, nu intr-un delir acuzator gen Vadim). Cred in argumente de bun simt si in respect fata de concurenti. A existat vreodata in Romania post 89’ cineva care sa isi laude adversarii? Care sa vorbeasca si despre lucrurile bune pe care acestia le-au facut?

Atacuri murdare si afirmatii nefondate. Lipsa totala de argumente. Planuri de dezvoltare care niciodata nu sunt puse in practica. Tabloul incompetentei. Clasa politica romaneasca.Toti cei implicati in aceasta lupta pentru ciolanul puterii scapa din vedere tocmai factorul cheie din domeniul politicii. Credibilitatea.

Votati-ma! Va dau ciolanul daca ma votati! Va dau ciolanul pentru ca la randul vostru sa ma ajutati sa ajung la ciolan!” – Nelu Curca, intr-un episod din serialul “La Bloc”

14 thoughts on “Politica de ieri si cea de astazi”

  1. Bine spus ovidiu, felicitari pentru punctul tau de vedere, marketingul politic cred ca este important si face in mare parte diferenta, singura campanie ce m-i s-a parut un pic iesita din comun a fost cea a lui basescu la presedentie, nu fac politica nu imi place dar din punct de vedere al marketingului a fost un pic mai buna decat celelalte. Politicienii din pacate nu inteleg caci asa cum este si in piata obijnuita pot influenta masele prin marketing politic si din pacate incultura si nepregatirea lor face sa fie votati asa ca sa se afle in treaba…mi-e imi place marketingul dar cel politic este la pamant…
    Felicitari pentru articol si tot asa inainte

  2. Eu sunt scarbit de tot ce vad in campania asta electorala si am impresia ca toti consultantii sunt niste incepatori fara pic de bun-simt.

    Ieri de exemplu un liberal (nu mai stiu care) era promovat printr-un TIR….pe platforma caruia dansau vreo 10 pitipoance aproape dezbracate . Din cand in cand din cabina “dj-ul” intrerupea muzica si mai baga un “Voteaza schimbarea, voteaza xulescu’

    Bleah

  3. Un punct de vedere corect si bine punctat…DAR…ce putem face impotriva acestor campanii. Adica OK, le analizam, le aratam cu degetul, le criticam, le balacarim etc, dar le putem contracara in vreun fel?? Asta ma intereseaza pe mine. Cum sa facem ca acesti oameni sa inteleaga ca nu ne pot prosti chiar asa, ca avem un minim de educatie si respect pentru noi si nu mai credem orice gogoasa electrorala, pentru care nici macar nu si-au dat silinta s-o “ambaleze” mai elegant.

    Any ideas?

  4. Simona, eu nu balacaresc pe nimeni :) . Eu observ cateva lucruri :) . Putem face fiecare dintre noi ceva. Adica sa le spunem:”sunteti invechiti, vrem altceva”. In momentul in care multi dintre cei cu drept de vot isi vor exprima opinia in mod deschis, ei bine atunci acesti oameni politici vor trebui sa ia o decizie: sa schimbe ceva cu adevarat. Sau sa ne lase in pace.

  5. pentru a vedea o adevarata campanie electorala, cauta barack obama. Change We can believe in!

  6. Marketingul politic (nici nu stiam ca exista asa ceva) e la pamant deoarece partidele nu mai au oameni cu care sa concureze; toti si-au pierdut credibilitatea. Daca in urma cu vreo 10 ani te gandeai ca erau comunistii impotriva pro-europenilor, si cam stiai ce votezi in functie de preferintele tale, acum lucrurile s-au diluat de-a binelea; trecutul ne dovedeste ca politicienii nu mai merita deloc increderea noastra.

    Ar putea sa isi recapete totusi credibilitatea aceia care vor reusi sa dea legea lustratiei si sa o aplice. Vor fi demni de respectul nostru cei care vor lasa justitia sa isi faca datoria corect in cazul dosarelor Revolutiei si ale mineriadelor.

    De aici porneste totul, iar pentru cei care se intreaba de ce se aude mereu, obsesiv, la fiecare alegeri, despre lustratie, dosarele Revolutiei si ale mineriadelor, raspunsul e ca civilizatia pe care incercam sa o construim are in momentul acesta o fundatie instabila, este un mar putred.

    Traim intr-o societate care ne da numai iluzia unei democratii, in care doar ne ingrasam lenes economic, insa realitatea este ca in momentul acesta poate sa apara oricand un nou Iliescu, cu niste noi Stanculescu si Chitac, care sa puna armata si minerii sa omoare civili romani in strada. Iar apoi sa scape nepedepsiti.

Comments are closed.