O altfel de teapa

Inainte sa imi deschid agentia de productie publicitara, am fost nevoit sa caut o firma care sa imi printeze niste fluturasi pentru un colaborator. Mai precis 500 de bucati. Chiar nu am avut nici un fel de problema. Mi-au facut 500 de bucati, mi-au luat aproape 600 de ron.

Din pacate, abia mai tarziu mi-am dat seama ce inseamna pasivitatea furnizorului. Intre timp am ridicat firma, am cumparat aparatura de zeci de mii de euro, am avut clienti mari si foarte multumiti, am lucrat la proceduri, la preturi, am incercat sa ofer tot ce tine de productie publicitara la un loc, ca sa nu mai fie obligat clientul sa alerge cu 100 de firme cap la cap. O discutie draguta am avut ieri cu un client, discutie care in ultima vreme se tot repeta.

“Vreau 500 de fluturasi”

“Pentru ce va trebuie?”

“Avem un eveniment si vrem sa impartim in locuri publice , sa il mediatizam

Am zambit:

“Daca v-as spune ca ati putea cumpara cu banii dati pe 500 de fluturasi, 10 000 doar daca ati mai adauga 20% din suma.. ati face-o?”

“Ce sa fac cu 10 000?”

Soc! Ce sa faca cu 10 000?

“Daca v-as spune ca rata de vizualizare a unui fluturas pe strada este de 3 secunde si daca v-as spune ca rata de conversie este de sub 1% din cei care primesc fluturasi, v-as convinge? Asta ar insemna ca la 500 impartite POATE vin 5, iar la 10 000, poate vin 100 ?”

Nu e treaba mea sa dau consultanta si in marketing, mai ales ca rata de conversie poate fi marita daca se lucreaza la targetare si la concept. Dar sunt bucuros sa dau minimul de ajutor, chiar daca nu mi se cere. Ma gandesc din ce in ce mai serios deja sa extind oferta de servicii.

Nu ma imbogatesc nici dupa printarea a 500, nici dupa 10 000 de fluturasi – dar o relatie sincera duce la profituri mai mari pe termen lung pentru agentie.. si la un client multumit. Si apoi, putini realizeaza ce se ascunde dincolo de o cifra. Valoarea e dincolo de pret, ce obtii pe el. Asa ca am scris mare pe ofertele mele de preturi: “Productia publicitara e un proces destul de complex, dar noi incercam sa il transformam intr-o experienta placuta pentru dvs.”

Acum ceva timp o buna prietena de-a mea care avea o gradinita mi-a marturisit ca are impresia ca asociata ei mai directioneaza copiii catre alte gradinite.

” Nu se poate, am impartit chiar si eu, personal, fluturasi in parc.. Trebuia sa se simta.”

“Cati ai impartit?”

“500”

vai.. suntem atat de prinsi in mecanismele muncii, ca nu ne dam seama de niste principii evidente. Trebuie doar sa luam piciorul de pe acceleratie si sa .. gandim.

Acum 5 minute mi-a dat telefon clientul si mi-a zis ca vrea sa dea cadou tricouri personalizate pentru toti care vor participa la eveniment si sa ii fac o cotatie de pret. Bingo, cineva care apreciaza..

7 thoughts on “O altfel de teapa”

  1. off topic,
    am citit despre tine ca-ti plac cainii mari , muntele , femeile inteligente, ordinea este perfecta.
    Intrebare : cum se face ca oamenilor de calitate le plac animalele si muntele in aceeasi masura ,acestea doua nu se exclud, stiu din experienta :)

  2. @ tricourile imprimate ca materiale de promovare

    din experienta proprie va pot spune ca dau din ce in ce mai putine rezultate. Oamenii nu prea sunt incantati sa poarte materiale promotionale pe ei (haina spune ceva despre purtator, uitati-va doar la motivele pt care sunt purtate hainele de firma). Angajatii la fel, nu prea cad pe spate cand li se ofera un tricou inscriptionat cu numele firmei la care lucreaza (prima intrebarea a colegilor mei cand le-am dat astfel de tricouri a fost: “Si trebuie sa le purtam?”).

    Apoi, vine situatia de care vorbeai, evenimentele. O buna ocazie de a-ti mari vizibilitatea. Dar sunt tare curioasa care au fost reactiile la evenimentul clientului de care vorbeai (am intalnit oameni care chiar s-au simtit jigniti de un astfel de “cadou”).

    Concluzia ar fi ca si tricourile personalizate trebuie facute cu cap. Reusesti sa faci un imprimeu inteligent, funny, catchy, ei bine, atunci reusesti sa-i faci pe oameni sa-ti poarte tricoul si in alte locuri decat prin casa sau pe post de pijama. Revenim la motivele pentru care se poarta hainele de firma…pentru ca spun ceva despre purtator, il reprezinta. Nu trebuie (si nici nu ai cum) sa faci dintr-un tricou personalizat un brand. Dar ai la dispozitie n modalitati prin care sa-l faci “purtabil”. Cum spuneam, trebuie doar pus capul la contributie.

    peace

  3. spre deosebire de tine, eu am vazut angajati care se mandreau cu tricourile lor de la firma, atata timp cat erau bine concepute. Apoi, eu daca as avea un stand comercial, cei care ar lucra pentru mine ar trebui sa poarte aceeasi culoare, aceeasi emblema.

    vorbind despre cadouri – tricouri personalizate, apoi acestea daca sunt date clientilor fideli – NICIODATA NU OR SA STRAMBE DIN NAS, ci or sa aiba un mic orgasm pentru simplul fapt ca fidelitatea lor este rasplatita.

    In perceptie sta totul – uniforme de puscarie, sau cadouri angajatilor, care le vor purta cu mandrie? :)

    Vorbesc din experienta clientilor mei, firme, care apeleaza la mine pentru comenzi de tricouri personalizate.

Comments are closed.