Greseli de marketing : Fii scortos

Sa folosesti publicitate “institutionalizata” in loc de publicitate directa si personalizata este a doua greseala de marketing pe care o poti face.

Aproape 90% din reclamele la TV, radio, ziare, internet sunt reclame de tip “Institutional”. Ele iti spun cat de grozava este compania pentru care se face reclama, cat de stabila, cat de veche este pe piata sau orice altceva care de obicei pe tine nu te intereseaza. Mesajul general pe care il transmit este “Alege-ma pe mine, si nu pe competitorul meu pentru singurul motiv ca sunt mai egoist, mai mare, mai bun, mai lacom”

Tipul acesta de publicitate nu conduce utilizatorul, cititorul, spectatorul spre o decizie, nu-l indreapta spre o actiune inteligenta, si nici nu-l determina sa cumpere. Nu face nimic decat sa ocupe mult timp, spatiu si audienta, fara sa produca bani.

In contrast, publicitatea de tip direct se explica pe sine. Este facuta sa determine un raspuns direct , o actiune imediata, fie un telefon, fie o intalnire fie o vanzare. De obicei spune o poveste completa. Se adreseaza mie. Imi rezolva problemele si obiectiile. Imi arata ceva ce-mi e de folos. Prezinta motive si argumente suficiente pentru care compania de la care urmeaza sa cumpar este mai buna

4 thoughts on “Greseli de marketing : Fii scortos”

  1. Bravo pentru articolul asta. De pe bancile facultatilor ies armate intregi de profesionisti in advertising si PR care pe langa faptul ca sunt cu mult sub linia mediocritatii, mai sunt si educati in spirit institutional/oficios.

    Asta nu inseamna ca trebuie sa excludem complet modelul “institutional” cum l-ai numit tu. Are si el locul lui, dar nu trebuie sa inunde televiziunea si ziarele in halul in care le inunda. Procentajul meu e cu putin sub 90% dar nu departe.

  2. Tocmai pt a evita cazuri in care se comunica avantaje care nu ii intereseaza pe clienti, exista departamente de cercetare & strategie in agentii. Din ce am vazut cele mai mult si-au dezvoltat acest departament in ultimul an, sa speram ca vor avea rezultate!

  3. Da…modelul “institutional” are rolul lui dar foarte mic, si ar trebui folosit doar in campaniile de branding, insa in general putini advertiseri stiu sa si vanda

Comments are closed.