Doua saptamani de la Provocarea de 30 de zile

Au trecut mai mult de doua saptamani de la Provocarea pe care am lansat-o public. Am spus atunci ca majoritatea lucrurilor pe care le facem zilnic le facem pe pilot automat datorita obiceiurilor pe care ni le-am format.

De cand te trezesti pana adormi faci lucruri la care nu te gandesti in mod constient. Organismul este setat sa automatizeze cat mai multe lucruri pentru a se feri de oboseala, stress, asa ca drept rezultat odata ce un lucru iti devine obicei este foarte greu sa il scoti din automatismele tale. Asta e valabil atat pentru obiceiurile bune cat si pentru cele rele.

Practic, daca vrei sa faci o schimbare pozitiva in viata ta, ai nevoie sa-ti inlocuiesti obiceiuri negative cu obiceiuri pozitive. Pur si simplu.

world_onthemove_4

 

Ca un lucru sa devina obicei trebuie sa faci lucrul respectiv zilnic, mai mult de 21 de zile. O multime de studii au aratat ca un obicei nou se fixeaza si devine automat dupa o perioada de 21 – 66 de zile. Un lucru usor devine repede obicei in schimb ce un lucru care necesita o cantitate de efort mai mare devine obicei dupa o perioada mai lunga de repetare zilnica

In Provocarea de 30 de zile am expus aceste idei si am hotarat sa aplic la mine insumi asta si sa incerc in mod sistematic, voluntar si constient sa schimb obiceiuri proaste cu obiceiuri bune. Am lansat invitatia ca si alte persoane sa mi se alature intr-un grup pe facebook unde sa postam zilnic care este progresul si dificultatile prin care trecem.

Obiectivele pe care mi le-am propus eu au fost:

1. Sa ma trezesc in fiecare dimineata la 7 (ma trezeam la 11 – 12 in fiecare zi, inainte de asta, niciodata n-am fost “a morning person”)

2. Sa scriu cate un articol in fiecare zi pe Succes Dublu. (obiceiul asta ma va ajuta sa imi exersez si sa imi cizelez penita. Un lucru bun pentru cartea pe care o pregatesc, pentru speechurile pe care le tin si pentru audienta mea)

Suntem asadar in a 16-a zi si m-am gandit sa fac o actualizare a situatiei:

Din 16 zile au fost doar 3 zile in care nu m-am trezit la 7 dimineata ci la 8,30, 9, sau 11. Saptamana trecuta am avut febra si frisoane 4 sau 5 zile, am dormit foarte greu, am avut reale probleme de a ma tine de program. In alta zi am stat prea mult la discutii pana la 2 – 3 noaptea si la 7 am inchis pur si simplu alarma.

In rest, organismul a inceput sa se simta bine cu noul program. Adorm gandindu-ma ca abia astept sa ma trezesc. Sunt nopti cand ma trezesc si ma gandesc: oare s-a facut deja 7 ca sa ma apuc de treaba? In doua situatii m-am trezit inaintea ceasului. E bine. Continuam pana la 30 de zile ca sa completam provocarea apoi o sa cobor ora de trezire la 5.30 sau 6 dimineata. Asta va fi urmatorul obicei de implementat.

Al doilea obicei pe care l-am vrut a fost sa scriu zilnic. In 16 zile au fost doar doua zile cand n-am scris la timp, in rest m-am tinut la fix de treaba. Iar pentru cele doua zile cand n-am scris m-am revansat a doua zi cu doua articole in loc de unul singur. Am observat aici ceva curios si amuzant. Cand mi-am propus asta, teama mea cea mai mare a fost ca s-ar putea sa raman fara idei si n-o sa stiu despre ce sa scriu sau o sa ajung sa scriu articole de doua paragrafe doar ca sa umplu spatiu. N-a fost asa.

Mi-am facut un plan de scris, pe zile, cu subiectele pe care sa le abordez. Apoi am vazut ca e suficient sa incep sa scriu prima propozitie si apoi imi vine sa nu ma opresc. Este aplicarea efectului Zeigarnik de care am vorbit in alt articol si care presupune ca atunci cand ai ceva de facut sa te apuci de oriunde, dar sa incepi, pentru ca mintea ta va dori sa continui ca sa termini acel lucru.

In final, dupa doua saptamani de provocare sunt extrem de incantat de efectele pe care le produc aceste doua obiceiuri.

Este ora 11 si am terminat de scris doua articole, mi-am baut cafeaua, am raspuns la mailuri, mai am cateva taskuri si imi termin treaba pe ziua de azi. Inainte sa implementez aceste obiceiuri la ora asta inca dormeam sau ma pregateam sa dau snooze.

Ce urmeaza?

Dupa ce se termina cele 30 de zile voi continua sa scriu zilnic si voi stabili inca doua noi obiceiuri bune pe care sa vreau sa le integrez in programul meu. Le voi exersa zilnic pe acelea timp de 30 de zile minim. Apoi inca doua obiceiuri. Apoi inca doua. In ritmul asta pana la sfarsitul anului ar trebui sa am cel putin 14 – 16 obiceiuri noi, pozitive in viata mea care sa aduca un impact enorm pe plan personal si profesional.

Ce am invatat pana acum din toata experienta.

Schimbarile de durata se fac cu schimbari si ajustari mici, zilnice. E ca atunci cand tii o dieta de slabit. Daca slabesti in fiecare zi cate 200 de grame si te cantaresti in fiecare zi nu esti foarte entuziasmat de rezultate pentru ca te raportezi la ziua precedenta. Apoi, dupa 3 luni te intalnesti cu un vechi coleg si il vezi cum exclama: Bai, cum ai slabit asa repede? . Pentru ca el se raporteaza la ultima oara cand te-a vazut si schimbarea i se pare brusca.

Tin sa mentionez ca am fost uimit de amploarea pe care a luat-o provocarea. In acest moment sunt 131 de membri in grupul de facebook si desi nu sunt toti activi zi de zi majoritatea se tin de ce si-au propus. Sunt mandru de fiecare dintre voi.

8 thoughts on “Doua saptamani de la Provocarea de 30 de zile”

  1. Esti a doua persoana pe ziua de azi care am vazut ca foloseste stress in loc de stres. Dar am vazut ca e ok. Cel putin pe dexonline asa spune. In rest imi place ce schimbari ai facut, si faptul ca esti meticulos ca ti-ia notat orele cand ai trisat. Eu am avut ceva rezultate, 2 tipe pe care le-am cunoscut, si de care trag sa iesim undeva, insa realizez ca trebuie sa continur provocarea si ca pierd alte ocazii.

  2. Am observat ca odata ce ma obisnuiesc sa fac zilnic ceva, intru intr-un fel de normalitate a noului obicei – dupa cateva zile devine parte obisnuita a zilei si merge aproape de la sine. In general devin entuziasmat sa practic noul obicei si de multe ori ma trezesc gandindu-ma ca urmeaza sa fac din nou…

    Nu inteleg de ce nu reusesti sa te trezesti la 7. Mi se pare destul de tarziu si nu e o ora care sa puna probleme. La mine am observat ca am avut probleme cu trezitul (pe termen lung) atunci cand motivatia pt care o faceam era insuficient de puternica. Ah si felicitari pt ca te-ai tinut de scris zilnic.

  3. Problema la mine este ca eu ANI DE ZILE munceam noaptea pana la 5-6 dimineata si ma trezeam la 11, 12, 1 dupa-amiaza. Asta s-a intamplat in ultimii 3-4 ani. Tot organismul meu se obisnuise sa stea treaz noaptea. 7 e un record deocamdata dar voi trece la 6 si 5 in cateva luni pentru ca intr-adevar diferentele sunt enorme

  4. Mda, atunci e normal ca 7 sa fie o ora dificila. Asigura-ti 7-8 ore de somn si incearca sa mai dormi si 20-30 de minute la amiaza. Oricum, ca sa te trezesti la 5-6 va trebui sa te culci la o anumita ora, astfel incat sa-ti asiguri destul somn. Odata ce intri in noul echilibru o sa poti scurta treptat perioada de somn noaptea la 6-7 ore. Conteaza si dieta, gestiunea stresului + stilul de viata.

    Sa pui si posibilitatea ca cei ce comenteaza sa poata fi anuntati pe mail de noi comentarii la acel articol.

  5. http://sleepyti.me/

    Este un calculator care iti arata cand sa iti termini ziua / cand sa te trezesti pentru a avea parte de un somn cat mai bun.

    http://www.philips.co.uk/c/light-therapy/38702/cat/

    A facut minuni pentru mine, din pacate, l-am scapat jos si nu am reusit sa il mai repar.

    http://www.emag.ro/reportofoane?ref=bc

    Reportofonul meu este unul din cei mai buni “asistenti” pentru productivitate care ii pot avea.

    Il folosesc pentru idei, pentru jurnal, pentru note taking si impreuna cu Evernote imi economisesc foarte mult timp. Chiar acum, am avut o zi destul de lunga si inca mai am patru outcome-uri de indeplinit.

    Am sa ma duc afara, intr-o zona linistita si am sa folosesc acest reportofon pentru a trasa strategia si ideile necesare ca atunci cand ma intorc, sa pot sa trec la treaba direct fara sa ma intreb “ce urmeaza acum”.

    Iti recomand sa investesti intr-un reportofon de calitate buna dar nu profesional. Al meu a costat in jur de 100 de EUR si nu as putea sa cer nimic mai mult de la el.

    Am testat si un reportofon la 400 de EUR insa sincer, nu am vazut nici o diferenta majora.

    http://www.Evernote.com

    “You can’t improve something you don’t track”.

    Il poti folosi pentru a tine cont de circumstantele in care te-ai trezit devreme sau tarziu. Ai putea sa folosesti si Office dar mi se pare prea mare bataia de cap.

    Iti recomand si Wake Up Productive de Eben Pagan.

    Desi nu am reusit niciodata sa trec peste saptamana a doua, poate va functiona mai bine pentru tine.

Comments are closed.