Cum se vinde prostia

Uitati-va la articolul asta:

http://www.gsp.ro/stire/marica-vindeca-te-mama-59187.html

si o sa vedeti culmea incompetentei jurnalistilor romani. Si nu e singurul articol de gen. Patetism, logica – ZERO, scris doar pt a vinde.

Extrase din comentarii:

<Marica: “Vindecă-te mamă!”> – titlu

“Scăderile din jocul vîrfului “naţionalei” au o explicaţie umană, nu una tactică. ” – in conditiile in care aparuse cu o sapt in urma articol mai mult decat decent de-al lui Vochin, cu privire la schimbarile tactice care il afecteaza pe Marica – ASTIA SE CONTRAZIC SINGURI.

“Nu e grav” – pai daca nu e grav de ce mai scrieti articolul?

“Se pare că este vorba de o tumoare benignă.” – LOL. Nu e nevoie de comentariu aici.

“A ţinut în mod special ca Ciprian Marica să nu afle nimic, mai ales că acesta trece prin momente grele la VfB Stuttgart.” – monumentul prostiei. Marica joaca prost pentru ca stie ca mama lui e bolnava, sau mama lui marica nu ii spune fiului tocmai pt ca acesta joaca prost.

Un articol de prima pagina de ziar.

GSP – a dat calitatea pe volum.

Apar din ce in ce mai multi care blameaza gsp-ul, desi e cel mai bine vandut ziar de sport din Romania. La inceput cateva zeci, acum deja sute – mii, injura GSP-ul prin commentsurile de la articolele de pe siteul lor. Si cu toate astea se vinde. Acum USP-ul siteului este: “primul ziar online din .ro care a depasit 1000 000 de vizitatori pe saptamana”. Iar zilele trecute aparea in varianta scrisa anuntul conform caruia “În premieră în ultimul deceniu, un ziar de sport a depăşit ca vînzări graniţa de 100.000 de exemplare vîndute în medie pe zi”. Recorduri dupa recorduri.

Si cu toate astea: Scandalurile pe care le provoaca, titlurile “incendiare” care duc catre articole jalnice de fapt, greseli gramaticale impardonabile, vanatoarea de senzational.

Nu ma intelegeti gresit, articolul l-am scris ca iubitor de fotbal. Daca il scriam din punctul de vedere al unui business, aveam un ton mult mai moderat. Au acoperit cam tot ce inseamna sport pe piata, de la presa scrisa, televiziune, radio, online (unde apar peste tot). S-au extins atat de mult incat nu au mai putut sa controleze calitatea. Dar nu asta era scopul.

Cateodata chiar si eu mai cumpar cate o “Libertatea”, ca sa vad ce mai inghite lumea. Si bag la cap. Iar logica este simpla – dictonul latin “paine si circ” caracterizeaza ce se intampla cu presa sportiva in ziua de azi. Cum romanul inca mananca painea cea mai ieftina si mai la indemana de pe piata, Tolontan si cu Ioanitoaia (respect pentru tot ce au construit) au dat calitatea scumpa pe cantitatea ieftina “dar multa”. Scuzati expresia!

Vorba aia:

“prosti, da’ multi”

5 thoughts on “Cum se vinde prostia”

  1. Eu unul nu mai citesc acest ziar de multa vreme, desi sunt foarte interesat de fenomenul sportiv. Din pacate, GSP nu mai are prea multa treaba cu sportul in sine, si asta nu se intampla de azi – de ieri.

    Un exemplu perfect e modul in care a fost acoperit subiectul brichetei de la meciul Rapid-Steaua… nu e nevoie de stiri bune, e nevoie de circ si scandal si se pare ca cititorii se intorc, indiferent cat de slab calitativ e continutul pe care-l pot citi acolo.

    Stiu un singur ziar care a incercat sa scrie cu adevarat despre sport. Se numea Sport Total. A dat faliment.

  2. Eu sunt un cititor fidel al GSP-ului. In aceasta saptamana i-am scris cateva mailuri lui Catalin Tolontan prin care mi-am exprimat dezacordul fata de cateva dintre actiunile sale. Mi-a raspuns civilizat. Asta mi-a placut mereu la GSP. Poti discuta in contradictoriu, pastrand in acelasi timp un ton moderat.

    Asa este. Ziarele de sport si stirile sportive au foarte multe “mondenitati”. Totusi, sa nu vedem acum totul doar in negru. Sunt si editoriale si articole foarte interesante. Plus anchete impotriva transformarii bazelor sportive in proiecte imobiliare(e doar un exemplu).

    Imi aduc aminte de Sport Total. Au avut 2,3 ziaristi foarte buni. Dar n-au avut o echipa solida. Plus ca nu plus la punct o strategie de marketing coerenta. In locul lol m-as fi pozitionat in mod fatis pe un segment contrat celui de “senzational/monden”. Poate ca au si ei vina lor pentru nereusita. Piata e dura si mereu se gasesc explicatii pentru esec. Dar trebuie sa facem si o analiza obiectiva si sa vedem ce au avut in plus cei care au reusit. Si n-au reusit doar cu lucruri rele/imorale/.

    Interesant subiect ai abordat, Daniele:).

Comments are closed.