Acest articol este scris de Adrian Soare, fostul proprietar al blogului SuccesDublu, un mare amator de dezvoltare personala, alergat si maratoane.
Scrisoarea de care iti povestesc acum a fost trimisa in peste 600 de milioane de exemplare de-a lungul a 30 de ani.
A fost motorul unei companii de zeci de milioane de dolari si a fost compusa de Gary Halbert, un geniu in copywriting si marketing direct.
In aparenta scrisoarea este banala.
Se intinde pe o singura pagina A4, nu sunt poze, era trimisa intr-un plic alb si asta era tot.
Te las sa citesti scrisoarea in engleza si apoi revenim cu niste idei care ies de aici.
Ai prins ideea?
Primeai acasa o scrisoare in care ti se spunea ca s-au facut niste cercetari legate de numele tau de familie si ca s-a descoperit blazonul familiei tale.
Daca vrei sa primesti acasa un tablou cu blazonul familiei tale sa-l pui pe perete, te costa DOAR 2 dolari.
Rezultatul?
O propunere atat de simpla a declansat un val de comenzi.
Oamenii comandau pentru toate rudele.
La urma urmei, e vorba de familie, si e ieftin, e un motiv de mandrie.
Cea mai citita scrisoare – cum functiona:
- Aparent banala, scrisoarea “Coat of arms” contine 11 tehnici de pesuasiune si manipulare pe care Gary Halbert le descrie intr-un interviu cu Mark Joyner la multi ani dupa.
- Halbert lua un nume de familie englezesc, sa zicem: Brunson, deschidea cartea de telefon, ii gasea pe toti cu numele Brunson, personaliza scrisoarea si le trimitea cate un plic. Apoi repeta procesul pentru alt nume. O echipa se ocupa de designul blazonului.
- Halbert a observat ca daca numele era prea comun, adica aparea de mai mult de 7500 de ori in cartea de telefon, vanzarile scadeau foarte mult. De exemplu, un nume comun in engleza este “Smith”. Vanzarile pentru “Smith” erau foarte mici. Explicatia: Oamenii credeau ca este o farsa sau ca nu vor primi nimic in schimb.
Dupa 30 de ani, Gary Halbert a vandut compania catre Ancestry.com pentru 75 de milioane de dolari.
Sa vorbim putin despre Gary Halbert acum.
A fost supranumit “the Prince of Print” pentru abilitatea de a scrie “copy” extrem de valoros si persuasiv.
(Pentru cei care nu au o tangenta cu marketingul sau advertisingul, Copywritingul reprezinta mesajele care compun o reclama sau un text de vanzare. Cel care scrie aceste mesaje se numeste Copywriter.)
Avea concepetia ca daca textul unei reclame nu produce vanzari, textul este prost.
In 1986 a lansat un newsletter lunar pe care il puteai primi contra-cost pentru 195$ pe an.
Plateai 195 de dolari si lunar primeai de la Halbert un newsletter cu trucuri de marketing care sa te ajute sa iti maresti afacerea sau sa faci mai multi bani.
Dupa o scurta perioada reusise sa aiba abonati in peste 95 de tari si a prezentat o oferta prin care puteai sa obtii acces pe viata la newsletterele lui contra sumei de 3000 de dolari.
Iar oamenii plateau.
Ceea ce citesti in newsletterele lui gasesti in putine carti de marketing sau de copywriting. Sfaturi solide, idei practice, trucuri care au fost aplicate in viata de zi cu zi si au avut rezultate.
De fapt, cineva zicea ca daca vrei sa devii bun in marketing trebuie intai sa inveti sa scrii incat sa vinzi si apoi sa faci orice altceva,
Acum cativa ani Gary Halbert a pus toata colectia de newslettere pe care le-a trimis, online, gratuit, oricarui doreste sa le citeasca. Stillul lui este provocator si fascinant. Poate de-asta si raspunsul la ele a fost atat de bun. Sunt extrem de bine scrise, usor de citit si din fiecare poti sa-ti iei notite sau sa aplici ceva pentru afacerea ta, oricare ar fi aceea.
Citeste un singur newsletter pe saptamana si tot vei avea destule idei pentru a-ti creste afacerea.
Incepe aici: Gary Halbert Letters.
Uite si un scurt fragment dintr-o prezentare a lui Gary: