Cate pase face echipa in alb?

Citeam zilele trecute in ZF sau Business Standard ca 60% din bugetele de marketing se cheltuiesc fara sa aiba rezultate. Cu alte cuvinte, bani aruncati in vant. Nu stiu care sunt cifrele in publicitate dar tind sa cred ca sunt si mai mari. Publicitarii, oamenii aia care creeaza reclame vor ca tu sa vezi ceva care sa te determine sa ai o reactie pozitiva ( in cele mai multe cazuri) fata de un produs si desigur sa creeze dorinta de a avea si achizitiona acel produs. Asta e esenta publicitatii.

Traim insa atat de rapid incat avem aversiune la reclame. Acum 20 – 30 ani erau poate cateva reclame la TV. Azi sunt 13 minute pe ora pline cu reclama. Pe care de obicei le evitam. Pe internet lucrurile incep sa semene. Evitam reclama care ne e bagata cu forta sub ochi. Atentia nu mai la fel de usor de castigat. Trebuie sa te lupti acum pentru fiecare user la care vrei sa ajungi. Rata de click pe bannere se injumatateste de la an la an ( o estimare personala bazata pe experientele mele). Cum castigi atentia ??

Un clip foarte tare via Seth Godin

8 thoughts on “Cate pase face echipa in alb?”

  1. Am vazut multe clipuri bazate pe principiul aceasta..al perceptiei selective. Dar mi se pare super ideea de a-l folosi ca argument pt o campanie. :)

  2. Salut,
    N-ai mai zis nimic de karturi…am fost de 2 ori de-atunci…am aflat ca din aprilie incep niste cursuri si vor fi aduse si niste karturi de 13 cai, mai bune si mai performante din multe puncte de vedere…astept un semn oricum.
    Numai bine…

  3. Atentia nu se mai castiga de multa vreme prin publicitatea traditionala. TV-ul si radio pierd teren si totul se muta online. Pe de alta parte, in online, bannerele incep sa fie evitate. In afara faptului ca-s relativ scumpe, nici nu au prea mare succes. Advertorialele sunt ceva mai cautate si preferate de multi. In curand, cred ca cel mai mare accent se va pune pe video.

    Daca e o industrie care se misca cu viteza luminii, aceasta e industria online-ului.
    Ca sa captezi atentia e nevoie de originalitate si de emotii. Nu mai alegi un produs doar pentru ca iti trebuie, ci pentru ca acel produs trezeste in tine ceea ce produsul, acelasi, dar ambalat diferit, concurentei n-a reusit.
    Pe de alta parte, word-of-the-mouth-ul va avea mereu o importanta majora. Experienta celorlalti consumatori nu va fi niciodata neglijata.
    In concluzie, atentia poate fi captata de catre experientele pozitive (dar si negative) ale celorlalti si poate fi intretinuta doar de propriile emotii.

Comments are closed.