Afacerile se fac cu oamenii, nu cu firmele

Firmele pot cel mult sa atraga prin brandul si recunoasterea de care se bucura. Dar deseori se intampla ca un om cheie dintr-o firma sa plece, si odata cu el sa emigreze si toti clientii cu care tinea legatura. “Firma” e o titulatura mult prea impersonala. Toti speram sa ajungem la nivelul in care afacerea sa mearga de la sine, sistemul sa functioneze ca un mecanism perfect, angajatii sa stie exact ce au de facut, banii sa intre.

Dar, incercand din rasputeri sa nu generalizez, banii ii fac oamenii, nu afacerile, afacerile se fac cu oameni, nu cu firme. Pentru ca firmele sunt imaginea oamenilor din spatele lor.

Secolul in care traim este unul prea impersonal ca sa nu se puna accentul pe interactiunea interumana.

4 thoughts on “Afacerile se fac cu oamenii, nu cu firmele”

  1. Incomplet si aproape incorect. Teoria lui Copernic are aplicativitate in sfera brandurilor si a ce fel de oameni sunt in general atrasi de fiecare categorie de firme.

    In general regula functioneaza asa: ‘ daca ai o firma de r…t atunci reusesti sa atragi mai ales oameni de r…t.’

    Daca ai o firma care a reusit sa-si lanseze un adevarat brand atunci reusesti sa atragi si pastrezi in campul tau gravitational noi angajati mai competitivi.

    In general atragi ceea ce esti. A te plange de lipsa de calitate a asociatilor sau angajatilor inseamna sa-ti declari cu emfaza incapacitatea.

    Concluzie: Ce cladeste fiecare intreprinzator in jurul lui e meritul lui exclusiv sau vina sa exclusiva

Comments are closed.